Nova

Min katt heter nog Nova btw.. Det berättade jag för en unge på en förskola som också hette Nova. Jag vet inte om hon blev glad.
Men det var på Nova Lund som jag, Tony, JP och Laura var i söndags.. Fast jag handlade inget.. Jag köper för mycket på internet istället. Vi avslutade med lite mjukglass på Bertils i Tomelilla.
I lördags var jag och Tony i Ystad och handlade inget där heller precis. Jag hade en känsla av att jag ville gå på ungdomsmässan i ÖP-hallen, men jag kom inte på varför, så vi struntade i det. När vi kom hem så frågade Tonys mamma om vi varit och sett/lyssnat på Björn Gustafsson i ÖP-hallen. Ja just det ja.
Vi såg på Good luck Chuck med JP på kvällen. Den var ganska bra
I fredags var det handboll på tv, inte för att jag brukar se det.. Men Frida och Anders var sugna på det så det blev ju rätt trevligt ändå.
Slut på min okronologiska ordning..
Igår snackade jag och Jonatan om b-uppsatsen. Det går sådär.. Jag ska skriva om varför dans är bra ur ett kinestetiskt (kropp, motorik, rörelse typ..) perspektiv. Jonatan skriver om det emotionella.. Hoppas han inte drar in sina egna känslor i det.
Var på minior/junior-möte också igår, det var kul! Jag lärde miniorerna vinkelsurrning, vilket resulterade i ett halvdant bord, en midsommarstång och en gungbräda. Juniorerna fick i uppgift att tillsammans bygga en bro. Alla sprang åt varsitt håll utan att diskutera med varandra.. Behöver nog träna lite på grupparbete.. Men det blev en bro iaf. Mattias surrade en fällbro eller vad det kallades. Jag har aldrig sett nån iaf. Det gick ut på att han surrade ett stort "A" med ett långt rep i toppen. Så la man det ner halvvägs ut i bäcken och en person fick ställa sig på pinnen i mitten. Sen reste vi A:et och tippade över på andra sidan. Skitläskigt. Tur jag var tvungen att dra i repet på ena sidan. Men nästan alla 17 små scouter vågade.

Då var det snart valborg igen.. Det blir säkert bra
Puss hej

Kommentarer
Postat av: Idaho

Lycka till med uppsatsen! Pussar!

2008-04-29 @ 20:49:21
URL: http://medketchuptack.blogg.se
Postat av: Jessica

Kul att du iaf är lite positiv över scouterna, det behövs nog lite optimism.. Sxnd att ni missade Björn! Saknar dig! Puss!

2008-04-30 @ 19:59:32
URL: http://nogg.se/jesssica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0