St. Georgsdagen

Jag måste nog städa min dator snart.. den är skitig. Men i alla fall.. Som svar på Idas fråga, så är det inte så mycket med Nalle Muffs nu. Dock var Eleonor och Peter med i kyrkan igår.. Alltid något, vi kom fram till att vi kanske skulle ha ett sånt lära-känna-möte. Hade nog varit lägligt. Förutom vi 3 så var där knappt 15 andra scouter, kanske 6 ledare och 10 föräldrar (Ingela, Inger D-J och Inger Å, såklart) + våra trogna Ewa och Brita i kyrkan för att fira St. Georgsdagen. Yeay.. Lite trångt nästan.. Det är kasst. Dessutom fick Elise läsa budskapet. Hur tänkte de där? Hon kan ju varken läsa och ännu mindre prata. Jag tror det handlade om vatten, fast det beror på att Jonas sa det i predikan. Men Lena hade iaf bakat goda bullar.

Idag har vi pratat om b-uppsatsen. Vi ska nog jämföra lärarnas anledningar och tankar om dans i skolan, med teorier och forskning inom det ämnet. Mmm.. Det vi skriver om ska ha relevans inom vetenskapsvärlden och andra forskare ska kunna ta del av det och ha nytta av det.. Ja, nämen det blir ju enkelt.
Jag fick en konstig komplimang efter föreläsningen idag, när jag skulle gå förbi Henrik som satt i vägen. Han sa: "Vad du är fin om benen idag". Tack, eller? Han gillade nog mina matt/sunbrown-tights. Kanske.

Jag har varit duktig och sopat rent på terrassen idag. Runt 300 cigarettfimpar skulle jag tro.

Lite avslutande citat:

Akinyi, 8 år: När jag är kär säger något inuti: "Det är ingen fara. Okej. Jag tycker bara om honom."

Esra, 7 år: Man kan alltid bli ihop med någon i Turkiet. För de vill gärna.

Alphan, 7 år: Jag tror att jag är ihop med någon. För min mamma har en moster som har sagt att de har hittat en till mig.

Jag gillar den boken =) Fast en del citat är nästan riktigt tragiska..

Kommentarer
Postat av: Idaho

Synd. Det har gått utför, kan man säga. Trist värre. Jag pratade varjefall med Plan igår. Bytade adress till hem till Lasse istället. Han märker väl det när han får första brevet. Jag vill inte vara indrivare igen.
Jag jobbade igår, det var därför jag inte var i kyrkan. Hade gärna gått annars.
Lena bakar alltid goda bullar.
Haha, gulligt att han sa det ju! :)
Ha det, pussar!

2008-04-24 @ 17:45:20
URL: http://medketchuptack.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag fäller en tar för Vollsjö Scoukar... Fy vad tradigt! Lycka till med uppsatsen, det löööööser sig! :) Puss!

2008-04-24 @ 18:23:15
URL: http://nogg.se/jesssica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0