Hej!!

Det var ett tag sen, jag vet... Ska försöka vara lite mer uppdaterande nu. Tänkte först sammanfatta sommaren, men kom på att det blir drygt och ointressant eftersom ni redan vet det mesta. Så jag börjar med fredag och jobbar mig framåt;
I fredags morse åkte Tony och jag buss till Göteborg, vi letade upp vårt hotell som låg 5 min från centralstationen och fick våra Göteborgspass och dessutom vårt rum 3 timmar för tidigt. Det var bra för då slapp jag bära min väska. Vi promenerade till Universeum, det var rätt skönt väder. Där var ganska häftigt uppbyggt, så man kunde följa vatten från fjällen ner till regnskogen. På vägen såg man väldigt många fiskar och grodor och dessutom giftiga ormar, fåglar och andra vattendjur typ koraller, snäckor, skitstora hummrar och hajar. De flesta djur fanns i burar, men i regnskogen levde de fritt så där kollade vi på fåglar och apor. Det var väldigt varmt och fuktigt i skogen också..

Sen åkte vi buss till Paddan-båtarna och fick åka med en av dem. Det var bättre än jag trodde och man fick se en hel del av staden.. Tyvärr var det ganska kallt men det gick bra ändå. På vägen tillbaka till hotellet så såg jag Jensens så då hoppade vi, efter ett snabbt (och ganska enkelt) beslut av och gick in där. Gott =)


Vi gick och la oss tidigt och jag såg på en film som hette Danny the dog, konstig men ändå lite bra.
Frukosten var underbar. Så mycket saker att välja mellan och gott. När vi absolut inte orkade äta mer så åkte vi till Liseberg. Där åkte vi de flesta karuseller för vuxna, t o m Kanonkulan som jag egentligen inte ville åka. Men jag mådde inte jättedåligt efteråt som jag hade trott. Balder är typ bäst. (På tal om... jag har kommit på ett nytt namn som jag kan döpa en ev framtida son till; Birk. Det heter en i min klass´ son). Efter Liseberg åkte vi till Hard Rock Café och drack öl. Sen tänkte vi leta upp ett ställe som sålde take away-sallader att ha på tåget, det slutade med att vi åkte spårvagn ut utanför stan, nästan iaf, så vi fick ta nästa spårvagn tillbaka. Inne på centralen hittade vi såklart mat. Halv 2 på natten var vi hemma i Tomelilla igen.
Nu är Tony i Halmstad och ska vara borta i 2 v.. Tråkigt. Men jag får väl stå ut.

Skolan började igår, med upprop och föreläsning om atomfysikens och världsbildens historia. Verkar vara en hel del trevliga klasskamrater, nästan alla är tjejer som läser kursen (Naturvetenskap) som obligatorisk i sin utbildning, vi är bara 8 st som har valt den själva och som har kommit längre i utbildningen.
Idag har vi varit ute på Näsbyfält och kollat på blommor i 2 timmar. Vi har fått slå i våra floror och "disikerat" olika arter. Helt okej och intressant. Man tycker ju att jag borde kunna sånt redan.. I eftermiddag har vi planerat vår lägerskola. Det är inte lätt att planera mat.. Men vi slog oss ihopa typ 3 och 3 och löste det hyfsat bra.

Nu ska jag på terminens första scoutmöte.. Jag vet inte vad miniorerna ska göra, men jag kommer väl på nåt. Kanske en patrullflagga hade varit skoj. Vi har numera en drog- och alkoholpolicy i Vollsjö scoutkår som vi i styrelsen skrev ihop igårkväll. Blir säkert jättebra...

Måste bara berätta om mina släktingar. Klas och Anita är nere från Eskilstuna i nästan 2 veckor för att hjälpa till att röja ut farmor och farfars gård och hjälpa pappa att flytta lite. Det är trevligt med lite folk i huset.. I torsdags så kom Klas på att de skulle ta ett foto på syskonen när de badade i kornas vattenkar, sagt och gjort. Klas, Anita, pappa, Berit och Else-Marie tog av sig kläderna och satte sig i varsitt vattenfullt badkar som står på rad i kohagen. Jag, Leif och Thore fotade. Detta innebär att jag har sett 1 halvnaken faster och 2 helnakna. Jag fick inte lägga ut någon bild på internet, men på denna ser man ju inte vilka det är =)

Puss!

Kommentarer
Postat av: Jessica

HAHAHAHAHAHA! Äntligen uppdatering, du vet ju hur spännande jag tycker ditt liv är! Saknar dig! Puss!

2008-08-26 @ 19:35:20
URL: http://nogg.se/jesssica
Postat av: Idaho

Är det möte nu på tisdag alltså? Jag kanske kommer ner om jag inte har för ont i benet. Det är dock inget löfte. Vad är det för policy?

Haha, det var ju det självklara att göra!

Puss!

2008-08-30 @ 16:08:47
URL: http://medketchuptack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0