Ny frisyr

Jag är verkligen kass på att plugga.. Nu har jag varit ledig 3 vardagar och bara läst en enda bok som egentligen inte är så viktig.. Men intressant =) Den heter Den kupade handen, och handlar om teknikens historia. Det jag fastnade mest för är pyramiderna, kanske inte så konstigt. Det är helt sjukt att de för det första började byggas 2600 f.Kr, för det andra att Cheopspyramiden innehåller 2 500 000 stenblock som i genomsnitt väger 2,5 ton och täcker en yta av 5,3 hektar (2 fotbollsplaner) och höjden är 146 meter. Dessutom hade alla block absolut räta vinklar och fogarna mellan varje block var knappt en halv millimeter. Detta medförde att Cheopspyramidens bas är en exakt kvadrat och det skiljer endast 7 cm på sidorna.. Ja lite allmänbildning är alltid bra =)
I torsdags var jag hos frisören, det var dags för lite förändring.. Så nu står vi utan blondin i vår lilla trio =)
Jag
I fredags var jag hos pappa och åt glasstårta och kelade med kisen..
I lördags var jag hos Tony.. Vi var på Lauras 20-årsfest på kvällen, god mat och trevligt sällskap. Det var typ 15 av Lauras vänner. Jag hade köpt en Boda Nova-skål som det visade sig att hon faktiskt hade önskat sig, det är bra. När de flesta skulle till Tingvalla så gick jag, Tony, JP och en annan kille hem till Laura och kollade på Disneydags.. =)
Igår åkte jag och Tony upp till mamma och firade födelsedagar. Jag hade beställt marängtårta =) jag fick en laser-skrivare av familjen och blommor och pengar av andra och en receptbok av Lovisa. På kvällen åkte vi till Kristianstad och Tony körde till Halmstad i morse vid halv 6.. Efter att ha gett mig en Green Day väska och en cd och ett jättefint kort =)
Det är kul att fylla år och märka att man har sina vänner som hör av sig trots att vi inte ses så ofta.. Mm det är skönt.

Kommentarer
Postat av: Jessica

FY vad du är fin i haret! WOW! Modigt värre ju! Assnyggt Mallan! Och igen, grattis pa födelsedagen! Puss!

2008-02-04 @ 18:41:20
URL: http://nogg.se/jesssica
Postat av: Idaho

Vad söt du är! :) Pussar!

2008-02-07 @ 11:25:57
URL: http://medketchuptack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0