Skolan..

Idag är det segt.. Jag var på kåren igår, ett halvår sen sist.. Rätt lagom. Lär nog dröja ett halvår tills jag är där nästa gång. Så kul är det där. Jag var inte speciellt onykter, kanske var därför det var trist där. Förfesten var iaf helt okej. Vi satt i köket och snackade mest, Marie, Linda, Johan och den nya tjejen Emelie.
Hmm annars igår.. Jag var på introduktion med klassen, typ hälften som var nya från en annan klass. Vi ska jobba i arbetslag med ett projekt under praktiken och varje lag ska innehålla 3 personer som inte läser samma inriktning. Lärarna gör sånt så smidigt alltid och säger typ: "Så, då kan ni dela in er i lag om 3 pers". Jaha liksom, vem ska jag va med? Vill någon vara med mig överhuvudtaget, eller snarare; vill jag vara med någon? Nä det vill jag inte, men jag måste. Jag kom fram till att jag inte ville vara med samma som jag var med under första terminen (det är den klassen jag går i nu) så då fick jag ju välja någon ny.. Dessutom tror jag att jag jobbar bättre med killar, så jag tog de enda killarna som var nya, Jonathan och Viktor. Problemet är att de läser idrott och svenska till gymnasiet. Så vi lär ju göra praktiken på en gymnasieskola, yeay...
Vår lärare sa nåt skoj också för att lätta upp stämningen. Han berättade om sin tid i skolan: "Jag gick på praktiskt realskola. Det var 4 fantastiska år.. Alla var på lektionerna alltid.... För ingen ville missa när läraren bröt ihop!"
Vi var också på en föreläsning om datoranvändandet bland unga och om internet. En massa intressant statistik och en duktig föreläsare. Han pratade bland annat om snyggast.com där man ju kan lägga ut bilder och skapa den bild av sig själv som vill att andra ska uppfatta en.. Och att vuxna tyckte att man sände ut fel signaler när man la ut bilder med speciella poser.. det är ju iofs sant, men man kanske inte menar att ge de signalerna. Dessutom hade han skickat in en bild på sig själv, men fått tillbaka den 3 dagar senare med kommentaren "Ointressant" =)
Nu ska jag skriva en ny lapp på kylen, någon tog bort den igår.. Jag bara uppmanade alla att skriva upp sig på städschemat. Vissa är så känsliga.
Puss

Kommentarer
Postat av: Idaho

Jag ska nog ocksa borja skriva lappar snart. Kanske. Om jag vagar. Jag gillar lappar.
Saknar dig, pussar!

2008-01-26 @ 16:54:51
URL: http://medketchuptack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0