Termin 4

Så då har termin 4 börjat.. Vi hade kursintroduktion i förmiddags.. Verkar lite rörigt som vanligt men ganska intressant. Vi ska läsa mycket om invandring, utanförskap, gruppdynamik, arbetslag och skönlitteratur där vi bl a kunde välja att läsa boken Ett öga rött. Kanske ska göra som på högstadiet och se filmen i stället.. Nädå. Det ska jag inte.
Nu i eftermiddags så var vi på en föreläsning med en lärarstudent som har damp. Han berättade hur han hade haft det i skolan (han är 38 år) och vilka svårigheter han hade på en helt vanlig lektion. Intressant och kul. Vi fick testa att skriva av texter från 2 overheader som han bytte ut emellanåt och tog bort, samtidigt som han tjatade att vi skulle snabba oss att skriva så vi hann med allt och så lyssnade vi på 4 olika sorters musik/ljud från olika delar av aulan. Shit vad stressigt =) Hann inte med särskilt mycket. Han berättade också att han tog in mycket information samtidigt och tänkte vidare på saker i långa led. Han var ganska kass på att stava och skriva, men kunde tydligen läsa och förstå väldigt bra. Och så hade han problem att sitta still. Jag tror han fick de flesta att tänka till.
Annars händer inte så mycket. Jag har letat genom hela rummet för att hitta pengar.. Kom upp i 40 kr, så blir mat till idag också =) Det börjar bli liiite kris.. Men får förhoppningsvis från csn på fredag. Väntar på 2000 kr från kåren som Maggan skulle satt in för körersättning. Men sånt är ju alltid segt.
Lyssnade på Hasse häromdagen.. =)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Trevligt med en blogg mallan!!

2008-01-22 @ 18:27:26
Postat av: Jessica

Ahller med föregaende talare, men det har jag ju redan sagt! :) Damp är mer än vad man tror när man först tänker eller säger det.. Intressant. Jag pratade om dig idag. Dig och dina studieskulder, berättade för Johanna, hon tyckte att jag ocksa skulle bli lärare. Tills jag berättade om skulderna och lönen. Hrm. Nu ska vi inte vara negativa! Du far starta en egen förskola sa kommer jag och städar där! :) PUss!

2008-01-22 @ 21:39:44
URL: http://nogg.se/jesssica
Postat av: Idaho

Det är redan termin 4 alltså! Det känns ju lite galet. Hoppas att det går bra! Pussar!

2008-01-23 @ 17:05:09
URL: http://medketchuptack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0