Uppdatering

Helgen då ja. Eller fredags först; Vi hade en föreläsning som hette Samlevnad och sex. Den var lite rörig och utsvävande, men helt okej. Efteråt skulle vi diskutera i våra arbetslag. Lätt att diskutera sånt ämne med två killar man inte känner.. Det gick sådär, lite stelt. Men seminariet gick helt okej och Jocke ställde bland annat frågan: "Men visst måste det finnas ett sätt att bota homosexuella?" Han är lite sjuk. Vi kom fram till att man borde diskutera mer samlevnad i skolan, inte bara på biologin.
På kvällen var jag och Tony hos hans pappa. Vi åkte dit från olika håll och Tony var där redan när jag kom.. Han hade visst glömt berätta att jag skulle komma.. Lite pinsamt.. Kändes som att man trängde sig på lite, men Challe är alltig glad och trevlig och bjöd på tacos. Där var full rulle hela kvällen och vi kollade på Let´s dance med ungarna.
I lördags var jag på seniormöte med Lasse, Putte, Ida och Elin. Vi snackade mest allmänt skit som vanligt och jag gick igenom vad som finns att göra i vår. Nattvolleyn hoppade vi men de verkade lite sugna på Tonys överlevnadskurs som han gärna vill hålla =) Vi snackade lite om att paddla med patrullarna och bygga flotten i samband med kåravslutningen, i Vombsjön.
På kvällen var jag och Tony hos Laura och Viggo. JP var också där. Vi såg först på inspelade avsnitt av disneydags tills Viggo var nöjd och gick med på att gå in på sitt rum. Innan dess hade han och Laura ett stort bråk där ett glas gick i sönder.. Men det är ju sånt som händer. Kär påg i övrigt. När Viggo lagt sig så såg vi Det. Lite halvläskig och väldigt lång.. Scenen där en man står och kramar en kvinna, fast han ser till slut i spegeln att det är clownen egentligen, är läskigast =)
Söndags innebar promenad i Benestads backar, fint och mysigt.
Igår var jag på miniormöte. Mattias var inte med så Anita och jag höll i det själva. Vi pratade isvett och barnen fick rita lite, kasta livlina och bilda mänsklig förlängd arm. Det gick oväntat bra med tanke på att alla 10 juniorpojkarna var med.. Minorerna och juniortjejerna är det ju ingen fara med..
Emelie var hos mig och fikade också, trevligt =) Fick en fin och kul bok som heter Barns tankar om kärlek.
Idag har inget intressant hänt.

Kommentarer
Postat av: Idaho

Hej hej!
Kul att ni kommit igång med mötena! Jag hade visst fått brev (eftersom jag står som kontaktperson) där hemma med information från distriktet (gissar jag), har det kommit fram till någon av er? Puss!

2008-02-01 @ 15:38:22
URL: http://medketchuptack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0