För du måste finnas, du måste, jag kan inte överleva.

I love that song.. Ni vet den som är med i Kristina från Duvemåla. Var och såg den i Fränninge kyrka igårkväll. Det var underbart =) Kanske inte toppklass.. Men vem bryr sig. Emil Sigfridsson och en som heter Åsa sjöng solo. Emil är grym på att sjunga. Ja och så sjöng några från kören solo, mest herrarna. Hrm, jo men det var väl bra. Inga lätta låtar alla precis. Jag skulle vilja se den i musikalversion..
image6
Lite kass bild..
Jag saknar kören lite faktiskt. Det är ju kul att sjunga och de flesta som är med där är trevliga människor som är lätta att snacka med. Och som vanligt var det skönt bara att vara i kyrkan, det är lite synd att jag inte har nån stark tro eller vet ifall jag tror på Gud eller inte..

I fredags var jag och Tony hos hans pappa och Challe eftersom hon fyllde år. Kom dit ensam och fick gå runt och hälsa på alla okända människor. Eller ja, en del hade jag träffat innan. Där var en hel del barn, bland annat en kär liten flicka som hette Ella, tror jag. Om ni vet Camilla Sjöbeck... Hennes systers barn iaf. Kusiner till Challe. Tony lekte med sina syskon och kusiner och jag pratade med di gamle. Ja inte hela tiden då ju. Men det var trevligt. Körde hem till pappa och sov där.

På lördagmorgonen packade jag till hajken och fixade Pippi Långstrump-kläder. Blev ganska nöjd. Alla föräldrar såg att det var henne jag var utklädd till, redan innan jag tog på mig peruken. Inger trodde att jag inte bytat om ifrån någon fest dagen innan.. =)
image8
Vi skulle samlas kl 10 vid Snogeholmssjön. Jag var där 10.05, ganska hyfsat. Christian och pågarna var där 11.15, sådär bra. Hmm, vem var det nu som bestämde tiden? Men det gick bra ändå. 23 barn var där, som bildade 5 patruller. Jag var på Pippi-stationen där de skulle leta upp saker som inte hörde till naturen. Alla kom fram oskadda och jag lyckades köra lite vilse när jag skulle leta upp Raftarp.. Men det är jag ju rätt van vid. På kvällen åt vi lassagne och hade lägerbål. Lite segt med sångerna eftersom vi inte hade några sånghäften och ingen kan några sånger förutom jag och Kristin. Men alla patrullerna hade uppträde från sina patrullsagor.
På kvällen hade vi ledare lite samkväm med kaffe/te och godis. Vi skulle bestämma aktiviteter till sommarlägret. Bäver sov inomhus och patrullarna sov under bar himmel. Resten sov i stallet. Liksom jag, Mattias, Christian och Anita. Jag vaknade första gången vid 4 av att där var ganska mycket liv, främst hos juniortjejerna. Sen vaknade jag med jämna mellanrum tills klockan 6.20, då gick jag upp. Då var nästan alla scouter uppe. Fast Christian och Mattias låg kvar en stund till. Det blev lite snack om att visa hänsyn, vid morgonsamlingen..
Erika åkte hem på förmiddagen så jag fick gå med hennes patrull. Efter att ha gått fel 3 gånger, efter Christians och Mattias instruktioner, så kom vi till slut rätt. Vi avslutade med att grilla korv vid Sövdesjön.

Idag har vi haft grupphandledning. Jag mådde lite kasst i morse så jag tänkte stanna hemma eftersom Jonatan kunde gå dit själv. (Jag har haft en handledning utan honom innan så det var ju inte mer än rättvist). Men när jag skickar och säger det så skickar han tillbaka att han också hade mått dåligt i natt. Jaha tänkte jag, då får jag väl gå dit ändå. Det var ganska segt, men lite kul ändå.. Och det är bra att höra allas kommentarer på vårt arbete. Dessutom var jag huvudopponent på Johan och Viktors så jag kunde ju få såga dem lite grann. De är så hiiimla duktiga tror de.. Vår handledare lyckas alltid säga nåt i stil med "Ja, eller så kan ni göra som Johan och Viktor har gjort.."

Nu ska jag gå och lägga mig.
Jag fick förresten tillbaka min cykel, efter att ha ringt fastighetsskötaren och fått veta att alla cyklar förmodligen var skrotade.. Lite onödigt tyckte jag. Men så sa han att de hade sparat tre fina cyklar och en av dem var min =) Han berättade att där kommit en kines och sagt "Where can i find my bike?" Men lite desperation i rösten.. (Eller var det i min och Jessicas version?..) De hade iaf hittat den i en container bland alla andra som skulle skrotas.. De kom fram till att de skulle skriva info-lappen på engelska också nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahahahahahahahahaha! Tänkte Pippi pa kinesen som blivit av med sin cykel, tyckte hon sag lite nedstämd ut?! :) Ah vad jag tycker om dig!! Puss!

2008-05-19 @ 21:16:20
URL: http://nogg.se/jesssica
Postat av: Idaho

Hej du!
Later kul med hajk, aven om allt inte stamde, som vanligt.. Men anda! Och fin Pippi dar!
Puss!

2008-05-20 @ 11:19:36
URL: http://medketchuptack.blogg.se
Postat av: Jessica

När kommer nästa inlägg tro? :) Puss!

2008-07-19 @ 22:02:54
URL: http://nogg.se/jesssica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0