Hey you..

..could you ever fall for me, the way I fell for you?
Bara en låt jag har i huvudet.

Jag äter chips och dippa, fast den är inte god. Då är smoothien godare. Jag försöker hitta en bra förskola som jag kan göra min praktik på i Indien. Var och pratade med min ev handledare innan idag och hon gav lite förslag. Nu har jag hittat många så det är svårt att välja. Fast jag tror jag vill vara i södra Indien, inåt landet.. Handledaren nämnde nämligen att det blir typ 40 grader i maj, men att det är lite svalare ju längre från kusten man kommer. Det är antagligen inte lika fuktigt heller. Det betyder också att jag kommer åka dit tidigare än jag tänkt, runt den 20e januari, och i så fall hem i slutet av april. Men det är fortfarande inget bestämt på långa vägar.

Vi var på lägerskola igår och iförrgår, på Höörs scoutgård. Den var stor och fin. Lägret var väl helt okej, men man måste ju vara så himla social hela tiden. Jobbigt. Vi var typ 35 studenter från 2 klasser som första dagen delades in i 3 grupper. På de olika stationerna fick vi bland annat tälja pinnar som skulle bli kolkritor, göra en naturväv, sätta ut musfällor, göra en lövkrona, samla massa insekter och kolla på i lupp och göra en barkbåt och en flotte till en kotte. Jag jobbade ihop med 2 (av 3 möjliga) killar, varav den ene inte sa någonting nästan och den andre var scout och trevlig. Vi byggde den bäste flotten eftersom vi kunde surra så bra =) Lite nördvarning på det hela var det.. Men skoj.
På kvällen grillade vi och satt vid lägerelden och lekte lekar (som vi måste leka någongång). Det började duggregna så de flesta gick in och spelade spel medan jag och 2 tjejer till plus mina 2 lagkamrater satt kvar och trängdes på ett liggunderlag.. Mysigt =) Vi sov inomhus på madrasser, jäkla lyx.. men det var skönt.
Igår ritade vi med våra kolkritor, gjorde experiment med vind och temperatur och letade upp löv som vi hittade på egna namn på. Sen lagade vi mat på trangiakök. Det är tur man är "udevan". Folk är ju efterblivna när det gäller natur och sånt. Jag antar att det är de som växt upp i stan. 

I helgen kom Tony på att han trots allt kunde åka hem och vara med på Jp´s 20-årsfest, så det var vi. Det var kul och lagom mycket folk. Vi åt kräftor och annat gott. Vi var dock lite trötta och Tony skulle upp tidigt och köra mc till Halmstad så vi gick hem ganska tidigt, 12 kanske.. Med tanke på att vi inte skulle ha setts på 2 veckor egentligen så var det mysigt att han kom hem i halvlek =) Nu ska han förmodligen sluta plugga eftersom han har läst de flesta kurserna på gymnasiet (mfl anledningar) och ska istället börja som elektriker-lärling.. 

Nu måste jag planera höstens minior-schema. Har fått lite inspiration av lägerskolan och andra lektioner..

Puss på er!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0