Minimorötter till McDonald´s

Har precis skrivit verksamhetsberättelse inför kårstämman på torsdag. Där jag ska vara sekreterare.. Tror jag iaf. Men det blir väl inte svårare än på ledarmötena. Det blir antagligen inte så mycket fler människor heller. På tal om scouterna så hade vi möte i tisdags. Miniorerna gjorde en patrullflagga, den blev ganska bra (efter min inblandning) och de fick träna en hel del på samarbete.. Det är alltid bra.

Förra helgen var Tony och jag med på kräftskivan i korridoren, inte särskilt spännande. Det var bara Johan som jag gillar att umgås med, av de som bor här, som var med. Så vi gick in på rummet ganska tidigt. Tony körde hem vid på förmiddagen och jag åkte buss till honom senare. På kvällen skulle vi äta kräftor med Ante och Jp. Igen. Jag hade tröttnat på kräftor och åt pizza istället. Vi spelade lite tp och sen somnade Tony på soffan. Tur att jag körde så vi slapp gå hem.

I veckan har jag varit i skolan en och en halv dag och besökt en gård utanför Degeberga. Det var vi tvugna att göra och det var faktiskt ganska trevligt och intressant. Det var gård med mjölkkor och det fanns en mjölkrobot där. Roboten hade koll på alla korna som kunde gå och bli mjölkade när de kände för det. Fast inte för ofta för då skickade roboten ut kon igen. Vi fick följa med bonden på en tur runt ägorna och han odlade bland annat potatis till Estrella, morötter till McDonalds och potatis till stärkelsefabriken. Han kollade lite konstigt på mig när jag berättade att jag hade plockat potatis, fast inte på en maskin utan för hand på knä.. På eftermiddagen fikade jag hos Emelie och kollade på tv4s dvd med samlade roliga klipp.

I onsdags var jag hos mamma och lekte och kelade med kattungarna. De är ganska stora nu. På morgonen åkte vi buss in till stan och mamma hoppade av vid sjukhuset och jag på Resecentrum. Där hade jag bilen. Som tyvärr inte ville starta, den var helt död. Precis vad man känner för kvart i 8 på morgonen. Jag ringde till pappa och han kom upp 2 timmar senare med ett batteri som han lånat av Sune. Vi testade först med startkablar men den gick inte att starta helt ändå. Så vi satte i batteriet och då starade bilen. Sen körde vi till Biltema och köpte ett nytt batteri, så nu funkar bilen igen. Tur att jag har min pappa som kan rädda mig ibland. Tyvärr missade jag en föreläsning, men den var nog inte jätteviktig.

I fredags åkte jag till Lund och shoppade och åt med Tony som varit på jobbintervju. Så nu ska han vara elektrikerlärling i Lund på nåt halvstort företag (heter det så?). Jag lät bli att köpa nåt och tvingade Tony att köpa en tröja istället. Till sig själv alltså. Jag köpte iofs gipsbindor på Panduro. Där är kul =).  På kvällen skulle vi äta fondue tillsammans med Jp, Anders och Frida. Det blev ingen fondue med vi åt god mat ändå. 

Igårkväll bowlade vi med Emil och hans nya 17-åriga flickvän (hon var trevlig) och 4 till. Det var kul! Jag lyckades med 3 strike på rad, precis i början. Sen gick det utför. Sen satt vi på Celticbaren några timmar. 

Har fått mail av min handledare om ett ställe i Indien att göra praktik på. Verkar jättebra! Så ska skriva cv och ta kontakt med rektorn där.. 

Pusshej 

Kommentarer
Postat av: Idaho

Jag såg Emil på gågatan för ett tag sen - med en tjej som jag inte tyckte var Emelie. Då såg jag nog rätt, har undrat lite. Pussar!

2008-09-15 @ 09:45:00
URL: http://medketchuptack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0